Hem > Bilder > Vilken bild är bäst?

Vilken bild är bäst?

Jag har nu målat färdigt mina väggar i kök, hall och vardagsrum. Alla i samma färg, nära 18% grått. Nu är min plan att ta fram bilder att sätta upp på väggarna.

Jag tänker mig helt blanka bilder i formatet 40 x 60 cm, som monteras på kapa eller annat styvt material. Jag tänker inte rama in bilderna och jag tänker mig ingen passepartout.

En del bilder blir naturligtvis från Island, och någon av dessa från ett vulkaniskt område.

I slutändan väljer jag givetvis bild själv, men jag är nyfiken på att höra vilken av dessa bilder ni gillar mest?

1

2

3

4

Kategorier:Bilder
  1. Kristina
    02 mars 2012 kl. 22:04

    jag skulle rangordna 2, 4, 1, 3 om jag fick bestämma :)

  2. 02 mars 2012 kl. 22:07

    självklart den svart-vita. de andra är för förföriska, de saknar nerv, de är BARA vackra

  3. CD
    02 mars 2012 kl. 23:23

    Nr 2 och 3 gillar jag bäst, den svartvita är säkert väldigt fin mot grå vägg och den andra står ut från det gråa..
    :)

  4. Marc van der Wiel
    02 mars 2012 kl. 23:41

    2,1,4,3 skulle vara min ordning

  5. Samuel Jörhag
    03 mars 2012 kl. 18:00

    2:an och 4:an skulle jag vilja ha på min vägg…

  6. 03 mars 2012 kl. 19:08

    Alla fyra är väldigt vackra. Faller främst för den första och sen den sista. Eller i ordning alla fyra så här: 1, 4, 2 och 3.
    Kul att se att det är olika tycke i kommentarerna. Så som det bör vara när det kommer till bilder. I betraktarnas ögon… :)

  7. Hase
    03 mars 2012 kl. 23:39

    2, 3, 4, 1..Svaret är självklart….Möjligen jämnt mellan 2 och 3..

  8. 04 mars 2012 kl. 09:41

    Nummer 2.

  9. 04 mars 2012 kl. 15:29

    2

    Steffe

  10. Ingegerd Hyttsten
    04 mars 2012 kl. 20:31

    Bilderna är vackra men jag skulle välja bild 1 och 4 som skulle passa på min vägg.

  11. 05 mars 2012 kl. 19:25

    Tack för alla era tankar :)

    Personligen lutar jag åt att använda bild 1 med sina ljusstrålar som löper genom röken.

    Den svartvita bilden 3 gillar jag om den hängs i en grupp av just svartvita bilder.

    Bild 2 tycker jag känns lite för mycket som glassigt vykort.

    Bild 4 vinner på sin upprepning i kompositionen.

    Slutligen bestämmer jag med när jag hittat fler bilder som skall hängas intill.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 129 andra följare

