Hem > Fotofrågor > Fortsatta frågor om Nikon D300s

Fortsatta frågor om Nikon D300s

Det är jag som ska tacka för din tid! Uppskattar det väldigt mycket. Gissar att det satt i ryggraden på dig. Du gjorde det betydligt lättare för mig. Hade tagit mig flera dagar att komma på. Jag är ingen manual människa, utan behöver lära mig av andra. Rekommenderade dig på Twitter.

Eftersom du avslutade med att jag fick ställa fler frågor så vågar jag ställa två till ;)
Min kamera fokuserar inte automatiskt med mitt objektiv (Nikon 18-70) som D70.n gjorde. Vad tror du det beror på? Vad betyder WB och Qual ovanpå ratten?

Mvh /MM


Jag finns tyvärr inte på Twitter, så där kommer jag inte kunna ge support (140 tecken räcker inte till begripliga förklaringar). Jag hjälper till via min blogg och min mail i den mån jag hinner och kan.

Ditt Nikon 18-70 skall fungera fullt ut på D300s.
– Kontrollera att spaken på objektivet står på A/M (Auto/Manuell Fokus) och inte på M (Manuell Fokus)
– Kontrollera på kamerahuset att spaken som sitter på nedre vänstersidan av objekivet (då du håller objektivet i fotograferingsrikningen) är inställd på S eller C (Singel eller Continuous Autofokus), och inte på M (Manuell Fokus)

WB står för White Balanse = Vitbalans
QUAL stor för kvalitet = RAW, JPG låg, JPG normal, JPG hög.

/Janne

Kategorier:Fotofrågor
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 130 andra följare

