Hem > Annat > Fula metoder från nummerupplysningen.se

Fula metoder från nummerupplysningen.se

På nätet finns en tjänst nummerupplysningen.se. En site med ett namn mycket snarlikt nummerupplysning.se

Jag visste inte att den sidan fanns förrän idag, och jag har aldrig haft kontakt med dom.

Tydligen har dom skaffat sig information om att jag bytt adress, för idag skickade dom mig en blankett där jag kunde ändra adressuppgifter för min firma.

Blanketten ger sken av att jag skall ändra uppgifter, men om jag skickar in den blir effekten att jag beställer medverkan på siten under 1 års tid till en kostnad av 5.895:-

Nummerupplysningen.se tycks ha som affärsmetod att aktivt försöka lura oss att av misstag köpa deras tjänster. Dels genom sitt namn, som är förvirrande likt en annan tjänst, men också genom att utforma beställningsblanketten så att det ser ut som att man gör en kostnadsfri adressändring. Jag anser det vara mycket omoralisk och därmed förkastligt.

Kategorier:Annat
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

