Hem > Fotofrågor > Nikonfråga om CaptureNX 2

Nikonfråga om CaptureNX 2

Hej!
Jag har använt Nikon Capture NX2 i snart två år och börjar lämna nybörjarstadiet som användare. Att jag valde CNX2 istället för Lightroom var just för den nära kopplingen till Nikons NEF-filer och U-point teknologin.

När jag nu vill lära mig mer visar det sig dock vara svårt att hitta ”tutorials” eller liknande där man kan få tips och lära sig mer (för Lightroom finns hur mycket som helst).

Kan du ge tips på var man kan lära sig om avancerade funktioner i CNX2?
Kommer Nikon att forstätta utveckla CNX2?

Vänligen
HK
Ps Jag har gått Nikons CNX2 kurs, men den låg på nybörjarnivån. Ds



Den utbildning som Nikon i Sverige erbjuder är Nikon School Capture. Jag tycker att det är en bra kurs som går igenom den mesta funktionaliteten i programmet.
Utöver Nikon School finns ett antal tutorials på nätet. Vissa från Nikon, andra från användare. Du finner många genom att googla på ”CaptureNX 2 tutorial

Bland Nikons tutorials känner jag till dessa. Om ni bloggläsare vet andra kanske ni kan länka dom.

Jag har ingen kunskap om Nikons utvecklingsplaner, och om jag hade det skulle jag inte ha tillåtelse att berätta om dom. Jag har ingen anledning att tro annat än att Nikon fortsätter att utveckla CaptureNX.

Kategorier:Fotofrågor
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

