Hem > Fotofrågor > Fotofråga om fjärrutlösare till D3100

Fotofråga om fjärrutlösare till D3100

Hej,

Jag gick Nikon School i Falun och nu har jag bestämt mig att lära mig lite mer via litteratur. Jag har förstått att en fjärrutlösare kan vara ett bra inköp. Jag har en Nikon D3100 och då verkar inte vanliga ML-L3 fungera. Vet inte riktigt om jag behöver en trådlös eller inte så jag tänkte höra om du har några tips på vad som kan fungera för inte allt för mycket pengar (max 500:-).

Mvh
Agneta



Hej Agneta, du har rätt i att den trådlösa fjärrutlösaren ML-L3 inte fungerar till D3100. Det beror på att D3100 saknar den lilla IR-sensorn som behövs för detta.

Istället rekommenderar jag en fjärrutlösare med kabel som heter MC-DC2

3038820659

Kategorier:Fotofrågor
  1. 21 januari 2013 kl. 19:50

    Agneta,
    MC-DC2 är skitbra! Jag har den också! 🙂 , Mvh/ Marc

  2. 21 januari 2013 kl. 19:56

    Hej igen, den kostar endast typ 100 spänn på ebay ink frakt

  3. 21 januari 2013 kl. 20:00

    Sorry, sa fel. Kollade precis och den kostar knappt 50 ink frakt (orginal) från Hong Kong

  4. Lars Solebrant
    21 januari 2013 kl. 20:04

    Finns billiga trådlösa fjärrkontroller att köpa på nätet. Kan tipsa dig om du mailar mig l.solebrant@gmail.com

  5. 23 januari 2013 kl. 10:14

    Den finns på cyberphoto (http://www.cyberphoto.se/info.php?article=123944) Har haft en sådan själv i ett halvår drygt, och dom 200 spänn jag spenderade på den var väl spenderade pengar!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

