Hem > Annat > Sonjas begravning

Sonjas begravning

– Begravningen av Sonja kommer ske fredagen den 5 april kl. 14.00 i Vallentuna kyrka
– Begravningen efterföljs av en minnesstund för anmälda gäster i Mathiasgården alldeles intill kyrkan.
– Sonja kommer senare att gravsättas i en minneslund mellan kyrkan och Vallentunasjön. Vid den gravsättningen får ingen, inte ens jag, vara närvarande. Jag får bara veta när den skett.

Alla är välkomna!

För att hedra Sonjas minne:
Skänk gärna en slant till Cancerfondens insamlingen Fotografer mot Cancer

Min sång till Sonja

Andra sidor på nätet som minns Sonja:
Sonjas sista blogg
Sonjas tidigare blogg ”Sonjas fiskbludder och annat trams”
Sonjas bloggpost efter att vi träffats första gången.
Zoopet
Zoopets nyhetsbrev
Nikonforum
Plantswap
Bygga hus

Kategorier:Annat
  1. 08 mars 2013 kl. 21:53

    Mycket tråkig läsning. Jag beklagar djupt din sorg. Sonja var en stor förebild för mig och det har tagit mig emot länge att gå in på hennes blogg då jag rss-bevakar den så har jag ju sett att den inte uppdaterats på länge och ju längre tid det gått desto jobbigare har besöket blivit. Idag gjorde jag det dock och sedan vidare in hit till dig. Jag fick en mycket fin bild av Sonja den tiden jag fick ha kontakt med henne. Ännu en gång jag beklagar djupt.

  2. Maria
    11 mars 2013 kl. 18:59

    Beklagar sorgen.

  3. 11 mars 2013 kl. 20:18

    Tack Sanna och Maria! Ni är vänliga.

  4. Karin Thorell
    11 mars 2013 kl. 20:27

    Hej Janne
    Jag får verkligen beklaga sorgen. Jag har inte varit på Naturfotoforum på ett tag, men såg att du hade mist din livskamrat… Jag skall skänka en stor och varm tanke till dig den 5 april och hoppas att allt går så bra det kan gå, eftersom det inte alls är lätt när man mister sin käresta.
    Kramar från Norrland/ Karin /

  5. 12 mars 2013 kl. 00:38

    Tack Karin! Dina ord gör mig lite varmare.

  6. Nathalie Simonsson Juhonewe
    15 mars 2013 kl. 05:56

    Åh käraste Sonja! Jag kom att tänka på henne idag efter flera år då jag flyttade ner till Papua Nya Guinea. Så kollade jag på nätet om hon hade nån blogg och så möts jag av denna sorgsna nyhet. Men samtidigt blev jag jätteglad av att hon hade underbara dig vid sin sida. Och det är så härligt med hennes positiva attityd, att hon kontrade den korta tiden ni hade med ”jag är glad att vi överhuvudtaget träffades.” Fantastisk människa! Här faller många tårar på andra sidan jorden för Sonja… Jag tänker på dig Janne, inte alls lätt att mista sin käresta – jättefint att ni fick tillbringa sista tiden med varandra! Stor varm kram från Nya Guinea / Nathalie

  7. Ullis, Håkan och Wilma
    16 mars 2013 kl. 10:50

    Vi beklagar sorgen och tänker på både dig och Sonja. Det är märkligt hur det kan vara, en ny människa föds samtidigt som en annan lämnar oss. Men vi är iallafall glada att Sonja fick veta att Wilma kommit, vi vet hur glad och förväntansfull hon var för våran skull.

    Din sång var fantastisk. Musik berör mig alltid mer än ord.

    Ta hand om dig!
    Mvh Ullis, Håkan och Wilma.

  8. 16 mars 2013 kl. 14:29

    Tack Natalie, Tack Ullis, Håkan och Wilma.

    Ullis, jag fick veta att Wilma fötts i slutskedet, då det blev svårare och svårare att kommunicera med Sonja. Jag pratade dock med henne, och sjöng för henne hela tiden.

    När jag berättade om Wilma för henne gjorde hon en tumme upp till mig. Det brukade ofta vara hennes sätt att säga att något var väldigt bra.

  9. 02 april 2013 kl. 18:42

    Min rygg är bättre, så jag har anmält mig och hoppas att det ska hålla i sig så att jag kan komma. Men förhoppningsvis var det bara en tillfällig grej med en nerv i kläm. Det vore fint att få ta farväl av Sonja i kyrkan. Självklart blåser hon dig i örat, jag tror att hon är med dig hela tiden och ser till dig. Kram!

  10. 03 april 2013 kl. 17:26

    Kul att du kommer Anna

  11. 05 april 2013 kl. 18:22

    Tack för att jag fick vara med och ta del av den fina högtiden för Sonja. Det var ljust, lugnt och fint.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

