Hem > Annat > Orgelmusik och meny

Orgelmusik och meny

Idag har jag fått en bunt papper från begravningsbyrån. Dels skall jag godkänna deras prisuppskattning på allt utom minnesstunden, men också att jag förstår innebörden av begravning i minneslund. Så långt inga problem.

Jag fick också en meny där jag skall välja vad som skall serveras på minnesstunden efter begravningen. Jag väljer inte det billigaste, men heller inte det dyraste. En mellanvariant blir bra. Det svåra är att uppskatta ungefär hur många personer som kommer på minnesstunden. Det måste jag fundera på. Sista datum för er att o.s.a är den 2 april. Se första inlägget i bloggen.

Jag har också valt två orgelstycken som skall spelas i kyrkan. Det var lätta val. Jag avslöjar inget, men det är bra musik som både Sonja och jag gillar. Det ena stycket brukade Sonja spela själv i CD-spelaren när hon låg här hemma i sin säng. Det andra stycket, ur Mozarts Requiem (dödsmässa), har hon njutit av ofta, då jag brukar använda hela hans requiem som vacker bakgrundsmusik.

Ytterligare val kring olika saker lär jag få göra när jag träffar prästen nästa vecka.

Kategorier:Annat
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

