Hem > Annat > Försäkringar och pensioner

Försäkringar och pensioner

Onekligen är det en del praktiska saker som jag måste ordna. Förutom arrangemang kring begravning finns de ekonomiska bitarna med bouppteckning.

Idag har jag fortsatt ringa runt till olika försäkringsbolag för att få villkoren kring livförsäkringar, sjukförsäkringar och efterlevandeskydd klara för mig. Jag tror mig ha ”hittat” de pengar som skall betalas ut, men i samband med bouppteckning skall jag om möjligt låta begravningsbyrån kolla upp så att jag inte missat något.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att inte alla försäkringsbolag själva, med automatik, tar kontakt med efterlevande i samband med att en av deras kunder avlider.

Kategorier:Annat
  1. 18 mars 2013 kl. 19:15

    ja visst är det anmärkningsvärt?? De jagar en för att teckna försäkringar men när det gäller att få ut måste man vara nog så aktiv…

    • 18 mars 2013 kl. 20:18

      Man kan rimligen tro att inte alla orkar vara aktiva i en situation när man sörjer sin närmaste, så jag anar att försäkringsbolagen sparar en del kostnader här…

  2. Martin Bernandersson
    18 mars 2013 kl. 22:15

    När min mamma gick bort så blev pappa kontaktad av försäkringsbolaget som hade livförsäkringen, så en del bolag kontaktar de efterlevande. Men jag håller med om att alla borde göra det automatiskt.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

