Hem > Annat > Idag har varit en dålig dag

Idag har varit en dålig dag

Idag har varit en dålig dag. Jag har känt mig ledsen och missmodig hela dagen. Igår och idag har jag inte velat vara i huset. Jag har hållit mig på jobbet och i min lägenhet i Järfälla.

I eftermiddags åkte jag i och för sig till huset efter jobbet, men bara för att tömma brevlådan på viktig post. Jag gick inte in i huset, utan åkte direkt till min lägenhet. Jag antar att humöret kommer fortsätta pendla upp och ner en bra tid framöver.

Nu tror jag att jag fått alla nödvändiga blanketter, från alla de aktuella försäkringsbolagen utom ett, för att begära utbetalning av de pengar som ska betalas ut. Det får bli ett jobb för morgondagen. Blankettifyllnad vid köksbordet i Vallentuna. En blankett har jag redan lämnat till ASiH´s läkare eftersom han måste fylla i hälften.

Kategorier:Annat
  1. Oscar
    20 mars 2013 kl. 08:13

    Å konstigt vore de väl annars… Har knappast egen erfarenhet av din nya livssituation, men helt ovetenskapligt så utgår jag i från att det är helt naturligt och mänskligt att du i din situation kommer kommer ha dagar den närmaste tiden som är av typen ”känslomässig rekyl”. Det hör nog till ”processen” i ditt sorgearbete…

    Viktigt är dock att man inte låter sig ”dras ned” alltför djupt under ”rekylen” utan se till att Livets ”Trygg-Hansa-livboj” ständigt är inom räckhåll såsom dina närmaste i din omgivning, dina hobbies/intressen som du brinner för, jobbet (säkert individuellt…….. 😉 ), och varför inte fokus på dina planer du visade på BB senast? Ett alldeles utomordentligt ”projekt” i en omstart att skingra tankarna med!

    Sköt om dig! Vi hörs å syns närhelst du så önskar!
    Oscar

  2. 20 mars 2013 kl. 22:14

    Tack Oscar! Idag är det istället bra, för nu har jag träffat en underbar präst som kommer hedra Sonja på ett jättebra sätt 🙂

    https://arleklint.wordpress.com/2013/03/20/en-fantastisk-prast/

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

