Hem > Annat > Fackföreningen SEKO vill ha betalt från döda medlemmar

Fackföreningen SEKO vill ha betalt från döda medlemmar

Jag har pratat med många olika företag idag där Sonja haft åtaganden. Telebolag, internetleverantörer, Coop, ICA o.s.v. Alla har varit väldigt tillmötesgående. Man har åsidosatt uppsägningstider på olika abonnemang. Man har avslutat direkt och i vissa fall även annullerat den senaste fakturan helt. Man har snabbt hittat sätt att återbetala eventuella innestående medel. Jag har fått ett väldigt vänligt och hjälpsamt bemötande.

Fackföreningen SEKO tänker annorlunda. Dom skickade en faktura på Sonjas fackföreningsavgift avseende mars månad 2013-03-11, alltså 6 dagar efter det att Sonja avled. Jag ringde upp dom och menade att det nog inte var relevant att jag betalade den, eller den borde i vilket fall justeras med tanke på att Sonja bara levde fem och en halv dag i mars.

– Jo, men i och med att vi skickat fakturan skall den betalas.
– Ja, men Sonja finns ju inte längre, kräver ni betalt av avlidna medlemmar?
– I och med att vi skickat fakturan skall den betalas.

Jag har inga som helst ekonomiska problem som gör att jag inte skulle kunna betala fakturan, men deras tanke att avlidna medlemmar skall betala medlemsavgift, och deras sätt att bemöta mig i telefonen, gör att jag inte kommer betala.

Självklart bestrider jag skriftligt.

Kategorier:Annat
  1. Lillemor Bylund
    22 mars 2013 kl. 22:13

    Låter som rigida regler hos SEKO.

  2. Oscar
    22 mars 2013 kl. 23:31

    Säger det mesta om dessa fyrkantiga, inkompetenta, självgoda, verklighetsfrämmande varelser (ej människor!) som mår gott på andra människors pengar…

    Jag har varit med Fack-it sedan -82, betalt avgiften år ut å år in och ALDRIG behövt deras ”tjänster”. För ett par år sedan behövde jag dom och ”hjälpen” jag fick var av typen Hej-kom-å-hjälp….. Har aldrig förstått mig på den rörelsen…… Pajaser!

    Stå på dig Janne, och stäm brallorna av dom!!!!

    /Oscar

  3. Bengt Kallander
    23 mars 2013 kl. 00:22

    Håller fullständigt med dig, vilket horribelt sätt dom beter sig på.
    skulle också bestrida en sådan räkning.
    Dom borde skämmas.

  4. 23 mars 2013 kl. 20:45

    Betala INTE!!! Skicka dem en skämskudde …..

  5. Anders Molin
    24 mars 2013 kl. 12:45

    Ring Janne Josefsson!

  6. 25 mars 2013 kl. 11:54

    Jag har nu fått respons på mitt skriftliga bestridande. SEKO backar på hela beloppet för mars månad. Heder!

    • 26 mars 2013 kl. 21:49

      så skönt att de var resonliga, du hade kanske otur att prata med en osäker o okänslig typ när du ringde.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

