Hem > Annat > Att ta tjuren vid hornen

Att ta tjuren vid hornen

Idag har jag jobbat, men inte nog med det. I eftermiddags, när jag kom hem, började jag gå i genom sakerna i Sonjas sovrum. Det rum där hon tillbringade all sin tid på slutet. Något skåp återstår att gå igenom men det får bli senare i veckan. Jag orkar inte mer nu. Det blir känslor och gråt hela, hela tiden.

Jag hittade ytterligare ett par hårddiskar och mappar med CD-skivor med Sonjas fotografier. Vilka jag självklart skall förvalta. Jag sparar självklart personliga minnessaker och några fina stickade tröjor som personifierar Sonja.

En orsak till att jag gör detta nu är att det är ett jobb som tillslut ändå måste göras. Jag vinner inte på att vänta, men också att rummet skall fungera som ett bra gästrum dagarna innan begravningen.

Kategorier:Annat
  1. 26 mars 2013 kl. 21:44

    förstår att det är jobbigt att gå igenom alla saker! Men vad du än beslutar dig för att behålla har du ju alltid minnena kvar. Med åren har det blivit de fina stunderna som man kommer ihåg mest för min del o då gör det mindre ont att minnas.
    Behåller du hoyorna? (Det var ju Sonja som drog ner mig i hoyaträsket från början så om du gör dig av med dem adopterar jag dom gärna)

    • 26 mars 2013 kl. 23:41

      Du får gärna adoptera hoyorna, dom mår definitivt bättre hos dig än hos mig. Fundera på hur vi löser det praktiskt.

      • 01 april 2013 kl. 08:21

        Jag hoppas iaf att jag skulle lyckas med dem. Hoyor är rätt behändiga att skicka om man lindar av dem från stöd o slår loss det mesta av jorden. Kanske är nätterna lite kalla nu men om man lindar in det i tidningspapper så klarar det nog. Jag skulle naturligtvis betala för frakt och embalage om du känner att du har tid o ork till det projektet. Du kan maila mig isf. (mariasbokliv snabela gmail punkt com)
        Jag vet att hon hade två ovanligare växtböcker med. Nån om hoya och en som heter ”kulturväxter i kruka” tror jag. Spara dem o sälj på tradera när du orkar så kan det kanske bli lite mer till insamlingen?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

