Hem > Annat > Sonja blåser i mitt öra

Sonja blåser i mitt öra

Idag har jag hittat bilder, massor av bilder på Sonja från tiden innan vi träffades. Bilder med Sonja på sin motorcykel, bilder på Sonja när hon dök i Maldiverna. Vanliga bilder på Sonja vid sina tåg. Oj vad jag har bläddrat och funderat. Förutom att Sonja var en tjusig pingla, funderar jag över vem Sonja var på den tiden. Skulle Sonja och jag passat ihop på 80-talet? När hon tog sitt dykcert och sin jägarexamen?

Troligen inte. Jag var inte den jag är idag på 80-talet, och Sonja lär heller inte ha varit den Sonja jag lärde känna. Min gissning är att det nog var bra att vi träffades då vi träffades så att vi fick möjlighet att skapa den tajta relation vi hade, även om den blev onödigt kort.

Det blir lättare och lättare att hantera dagarna. Nu gråter jag inte lika ofta längre, men jag kommer på mig själv, när jag hittar saker här hemma som jag inte sett tidigare, att jag vill fråga Sonja något… Javisst ja, hon är ju inte här…

Sonja lovade mig att när hon inte längre fanns skulle hon då och då blåsa i mitt öra. Det gör hon. När jag minst anar det dyker hon upp och då känner jag mig trygg, men blir också väldigt ledsen.

Kategorier:Annat
  1. Oscar
    31 mars 2013 kl. 00:01

    Motorcykel…..? Dykarcert….? Jägarexamen…? Skulpturer…..?
    Den bruden fortsätter att överraska som om ingenting har hänt……. Underbart!!

    Fridens
    Oscar, klart impad av Sonja…

  2. Eva Ehrnström
    31 mars 2013 kl. 10:19

    Lagade påsksill i går som vi ska äta i dag efter Sonjas recept på julsill.
    Saknar henne…

  3. 31 mars 2013 kl. 16:39

    Eva, den sillen kommer att smaka lyrisk! Jag vet hur otroligt trevligt det är att plocka fram Sonjas mat ur frysen.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

