Hem > Annat > Tack alla ni som hedrade Sonja genom ert deltagande på hennes begravning

Tack alla ni som hedrade Sonja genom ert deltagande på hennes begravning

Jag är mycket nöjd med hur begravningscermonin och minnesstunden avlöpte. Allt gick helt enligt planerna. Trevliga vänner var närvarande och allt gick i ett glädjens tecken. Tack alla!

Lite extra nöjd blev jag onekligen i det att jag lyckades få de ord jag ville säga sagda på minnesstunden, och att jag lyckades framföra sången till Sonja. Bilden på mig är tagen av Anna Frimodig

image

image 

Bild

 

 

Kategorier:Annat
  1. Inger Linde
    05 april 2013 kl. 20:57

    Janne, det var väldigt fint idag! Känns lite konstigt att säga men det gick i kärlekens tecken.
    Fint i kyrkan med de fina blommorna och ljuset som kommer in genom fönstren, den fina och väl valda musiken och prästens tal som var så bra.

    Att du fick säga det du ville och sjunga den fina sången var ju fantastiskt! Jag förstår att du bestämt dig för att du ville göra det men det var starkt och mycket fint! Det måste ju kännas jättebra för dig att ha gjort det!

    Det var också roligt att det var så många som ville vara med idag och från så många olika sammanhang.

    Idén med ”gästboken” var trevlig och bordet med bilden på er och Sonjas bok.

    Själv försöker jag precis som du sa att ta med mig det positiva från den här dagen.
    Det var sol, mycket kärlek, fin musik och budskapet att ta till vara på nuet. Det blir mindre och mindre en klyscha ju äldre jag blir.

    Du ska känna dig nöjd med dig själv och din insats som har gett Sonja det absolut värdiga avslut hon var värd.
    Det blir en fin viloplats vid den vackra kyrkan och den jättefina minneslunden.

    Själv är jag så jätteglad att jag har fått lära känna Sonja och att ni fick den här tiden tillsammans.

    Ta hand om dig själv nu!
    Kram från din syster!

    • 05 april 2013 kl. 22:19

      Tack Inger! Själv känner jag mig helt nöjd. Genom begravningen har jag nu lyckats genomföra allt det jag lovat Sonja, helt enligt plan. Det känns väldigt väldigt bra.

  2. Anders Keyser
    06 april 2013 kl. 01:59

    Tack Janne! Nynnade på ”du är den jag kunde va” i bilen på väg hem! Det blev ett fint avsked av Sonja och ditt tal gav mig/oss något mycket tänkvärt!!! ”Att se det ljusa i allting” kram/ Anders

    • 06 april 2013 kl. 06:55

      Tack Anders, kul att du gillade vårt sista möte med Sonja. Glöm bara inte att hon för alltid kommer att finnas hos oss.

  3. 06 april 2013 kl. 06:31

    Så fint det ser ut!

  4. 06 april 2013 kl. 14:59

    Det var en mycket fin och värdig begravning, och ditt tal och sång på minnesstunden visade oss som fanns i ‘utkanten’ av Sonjas liv hur oerhört stark er kärlek är och hur mycket ni betyder för varandra. Jag skriver i presens, för Sonjas ande lever kvar ibland oss. Det märktes mycket tydligt på minnesstunden, alla tog med sig Sonjas inställning att leva i nuet och ta vara på det fina vi möter.
    Tack för att jag fick vara med och ta farväl.

  5. 06 april 2013 kl. 17:17

    Tack för dina varma ord Malin! Ja, Sonjas och min kärlek har varit och kommer fortsatt att vara oerhört stark. Hon kommer alltid att finnas intill mig. Precis som sades i texten på sången.

    Hon var värd ett värdigt, kärleksfullt och ljust avslut. Det fick hon. Tack för det!

  6. CD/Anita
    06 april 2013 kl. 20:45

    Tack Janne för att jag fick vara delaktig i den fina begravningen, talet av prästen om Sonja och fick höra dig tala och sjunga den fina sången till henne som du gjorde jättebra. Hos mig kommer Sonja alltid att finnas i det vi hade gemensamt. Nu känns det lättare att gå vidare…

  7. Åke Cygnel
    07 april 2013 kl. 20:56

    Tack Janne!
    Det var en mycket fin begravning och efterföljande minnesstund. Jag tror Sonja tyckte om den, solen som sken, ljust och fint i kyrkan och även några skratt på minnesstunden, det tror jag hon gillade.

  8. Oscar
    08 april 2013 kl. 14:24

    Glädjande att den Sista Akten löpte precis som du och Sonja ville, dessutom i bästa tänkbara väder. För oss fyra som inte kunde närvara och därför iscensatte en lite improviserad akt vid 14-tiden i kapellet på Landsort, känns det extra hedrande att blivit omnämnda i prästens tal…

    Fridens
    Oscar

  9. 08 april 2013 kl. 16:57

    Tack själv. Visst är det alltid viktigast att de som står en avliden närmast får ta det avsked som de önskar, tillsammans med det som den avlidna har önskat, men jag tycker att du på ett fint sätt fick oss alla delaktiga både i ceremonin och minnesstunden. Det var intressant att få höra om de delar av Sonja som man inte kände till och jag tror att alla kände sig delaktiga i avskedet. Jag kommer alltid att bevara minnet av Sonja som en person som villigt, vänligt och utan beräkning delade med sig av sina fototips, som en arbetskollega även om det var under en tämligen kort tid, samt som det man helt enkelt kallar för vän, alltså någon som man kan surra om allt möjligt vardagligt med. (Ordet ”surrra” lärde jag mig förresten av Sonja, det är ett jättebra ord!) Tyvärr var tankarna på annat håll när jag skulle åka till kyrkan, så inte ens kompaktkameran kom med, och bilden är bara av telefonkvalité, men det gläder mig att du ändå hittade ett värde i den. Din röst bar fint, både i talet och i sången, och båda var fina, liksom det som prästen sa i kyrkan. Hoppas att vi ses snart igen under gladare former!

    • 08 april 2013 kl. 18:06

      Tack för fina och värmande ord Anna. Ja, jag hoppas också att vi ses. Kanske på Big Ben.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

