Hem > Annat > Utställning med Sonjas bilder till förmån för cancerforskningen

Utställning med Sonjas bilder till förmån för cancerforskningen

En tanke jag har är att framöver, när jag landat i allt praktisk som nu måste lösas, ordna en utställning med bilder av Sonja. Hennes naturbilder, hennes akvariebilder, och en del oförväntade bilder skulle kunna visas upp på lämpligt galleri i Stockholm.

Bilderna skulle kunnas säljas under premissen att alla pengar ges till Radiumhemmets forskningsfonder.

Skulle det kännas som en bra sak?

Kategorier:Annat
  1. gunilla Kardevall
    08 april 2013 kl. 21:29

    skitbra

  2. Bengt Kallander
    08 april 2013 kl. 21:41

    Låter som en jättebra ide.

  3. 08 april 2013 kl. 22:05

    Kul att ni gillar tanken, ge mig bara möjlighet att först landa i allt praktiskt som måste ordnas, och sedan hitta rätt på hennes hårddiskar.

  4. Eva Ehrnström
    08 april 2013 kl. 23:00

    Kan ett förslag till lokal för en ev utställning vara paret Gregers galleri på puckeln? Dels vet jag att Sonja har varit där, jag bor nära, och dels brukar det ju vara ledigt att hyra under sommarhalvåret då ägarna är på Fårö. Jag tror att din tanke om att hjälpa andra som drabbats av cancer med hjälp av hennes underbara bilder, ligger helt i linje av vad Sonja skulle ha önskat. Sonja har tagit en av mina absoluta favoritbilder genom tiderna (förutom de som hon har tagit av mina djur) och den vill jag gärna köpa till förmån för cancerforskning och som ett minne av Sonja. Skickar dig ett pm senare..

    • 09 april 2013 kl. 18:17

      Greger är ett mycket trevligt galleri, men jag tror inte att jag behöver bestämma galleri än.

  5. 09 april 2013 kl. 06:59

    Mycket bra idé!
    Varma hälsningar
    Halina

  6. Oscar
    09 april 2013 kl. 09:40

    Ett alldeles lysande förslag!!

    /Oscar

  7. 09 april 2013 kl. 14:06

    Jag skulle jättegärna åka dit och jag skulle jättegärna köpa en tavla om priserna är sådana att jag har råd.

  8. 09 april 2013 kl. 22:14

    Självklart skall priserna sättas så att folk har möjlighet att köpa, annars kommer det ju inte in några pengar till forskningen 😉

  1. 25 maj 2013 kl. 18:27

Kommentera

