Hem > Annat > En ny milstolpe – från raserande till uppbyggande

En ny milstolpe – från raserande till uppbyggande

Nu tänker jag högt igen… 😉

För en dryg vecka sedan, när Sonja begravdes, passerade jag en tydlig milstolpe. Efter begravningen har jag mått bättre, mycket beroende på att den avlöpte i kärlekens tecken, och i positiva tankar, helt enligt Sonjas och min önskan.

Senaste veckan har rensningen i huset gått väldigt bra, och jag har nu bara köket kvar, plus de tomma möblerna som jag hoppas få hjälp med nästa helg.

Detta innebär att jag nu transporterat det mesta som jag skall behålla till min lägenhet i Järfälla.

Om jag, den senaste tiden, arbetat med att montera ner ett hem, så kan jag nu börja att bygga upp mitt nygamla hem. Det kommer kännas roligare.

Under den kommande veckan tror jag att jag känslomässigt kommer flytta från huset i Vallentuna till min lägenhet. Förutom mina saker, finns ju nu alla de minnessaker som jag skall spara i min lägenhet i Järfälla.

Det känns som att jag passerar en ny milstolpe när jag nu, i Järfälla, börjar bygga upp Sonjas och mitt nya gemensamma hem.

Jag tänker att jag kontaktar en mäklare i veckan som kommer.

Kategorier:Annat
  1. 14 april 2013 kl. 16:40

    Det låter faktiskt riktigt skönt. Mitt i all omvälvande sorg kan man ibland längta efter lite vanligt vardagsliv så man får vila sig lite.

    • 14 april 2013 kl. 19:32

      Jag jobbar på för att lösa allt praktiskt. Det känns viktigt för mig. När det praktiska är klart, huset sålt och arvsskiftet genomfört kan jag sitta i lugn och ro och fundera på vad jag upplevt och vad jag vill göra framöver.

      Jag ser fram mot den tidpunkten.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

