Hem > Annat > Är huset sålt före den 5 maj?

Är huset sålt före den 5 maj?

Nu har jag givit en mäklare uppdraget att sälja huset. Tidplanen är fotografering på tisdag, städning på onsdag, ut på hemnet och annonser på torsdag, publik visning den 5 maj.

Efter att mäklaren fått uppdraget började hon genast ringa runt bland de personer hon vet söker just ett sånt här hus. Hon tror att huset säljs innan den publika visningen! (Hon har nyckel och kan visa privat när hon önskar.)

Om så blir fallet, har jag löst allt med begravning, försäkringar, bouppteckning och husförsäljning på två månader. Det tycker jag är bra jobbat. Jag ser fram mot en vår och sommar med allt praktiskt jobb klart!

Om det blir visning den 5 maj kommer inte jag vara med på den, dels för att jag kör Nikonkurs, men också för att jag tror det är bättre att mäklaren får sköta det själv.

Idag har jag fått hjälp av två snälla tjejer som tagit hand om Sonjas sista akvarier 🙂

Kategorier:Annat
  1. 17 april 2013 kl. 20:08

    Ett tips är att ha visning oavsett, för det kan ju bli budgivning och då får du mer för huset. Så vill någon köpa det innan ska du ha mer än utgångspriset. Bara ett tips.

  2. 17 april 2013 kl. 20:11

    Mäklaren har redan kontakt med fler spekulanter, så budgivning blir det oavsett. Utformningen av mäklararvodet är en mycket bra sporre för mäklaren att få upp priset.

    1,95% upp till ett utgångspris som inte är lågt, men 10% på det som överträffar utgångspriset.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

