Hem > Annat > Nu är jag klar – nu äntligen får jag tid att sörja – nu startar mitt nya liv

Nu är jag klar – nu äntligen får jag tid att sörja – nu startar mitt nya liv

För några dagar sedan beställde jag bredband till min nygamla lägenhet. Idag är det igång 🙂

Två månader efter Sonjas bortgång känner jag att jag har fått ett hem. Sonjas hus, där Sonja fattades, var inte ett hem. Det var ett ställe där jag grät och vistades medan jag ordnade en begravning. När jag sedan tömde huset på nästan alla de saker Sonja samlat på sig under 15 år var det än mindre ett hem. Min tomma lägenhet, dit jag forslade flyttkartonger med de saker jag ville spara, var länge en lagerlokal. Men nu, två månader efter att Sonja gått bort, har jag skapat ett nytt hem. Jag kommer fortsätta med att pryda mitt nya hem med mina och Sonjas bilder och de minnessaker jag valt att spara, men nu har jag äntligen ett riktigt hem. Här kan jag bo och trivas tillsammans med mina fina minnen av Sonja 🙂

Jag är klar med allt praktiskt som jag skall ordna. Nu skall bara tid löpa tills huset är sålt och skattemyndigheten behandlat bouppteckningen. Jag har gjort mitt. Nu äntligen får jag tid att sörja och försöka starta mitt nya liv.

Jag passar på att lägga upp några bilder som jag gjorde med Nikons D800.

lgh1

lgh2

lgh3

lgh5

lgh4

8

7

lgh6

Kategorier:Annat
  1. 03 maj 2013 kl. 10:00

    Skönt att höra att du har kommit till ro med allt och nu kan börja se framåt. //Lotta

    • 03 maj 2013 kl. 17:43

      Jag börjar med att se fram mot söndagens Nikonkurs. Den första jag håller på länge 🙂

  2. 03 maj 2013 kl. 12:27

    Vad skönt att du känner att du valde rätt ställe att bo. Det ser trevligt ut.

    • 03 maj 2013 kl. 17:45

      Egentligen tvekade jag inte. Min ursprungliga tanke, när Sonja fanns kvar, var att bo kvar i huset.

      När Sonja försvann kändes det helt annorlunda.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

