Hem > Annat > Nu skall Folksam skämmas riktigt ordentligt – Jag tar en principiell strid.

Nu skall Folksam skämmas riktigt ordentligt – Jag tar en principiell strid.

Sedan en tid, då mycket post av naturliga skäl skickats till Sonjas dödsbo, är jag van vid mycket post.

Jag har varit folkbokförd i Järfälla sedan 2004, bortsett från senaste halvåret då jag var skriven i Vallentuna. När jag nu flyttar tillbaka till Järfälla överöses jag av post från olika organisationer och företag som vill hälsa mig välkommen. Man kan konstatera att den algoritm som styr vart reklamutskick skall skickas inte är fulländad.

Sämst betyg idag får Folksam, där jag har min bilförsäkring. Dom skäms inte för att fakturera mig 107:- för att dom måste ändra min adress. Detta är så dumt att jag kommer ta en rent principiell strid strid om detta.

Kategorier:Annat
  1. 22 maj 2013 kl. 07:56

    byt bolag!

  2. 22 maj 2013 kl. 12:23

    På räkningen stod ”Avgift för flyttanmälan”. När jag ringde upp Folksam förklarade man att avgiften avsåg ett tillägg på premien för innevarande period eftersom bilförsäkringen är dyrare i Järfälla än i Vallentuna.

    Jag bad att dom skulle ange det på räkningen eftersom det inte framgick.

    Dom skickar ny räkning.

  3. 22 maj 2013 kl. 18:56

    Var ju en begriplig förklaring iaf…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

