Hem > Annat > Idag ”bråkar” jag med företaget Puls & Träning – ett gym där Sonja tidigare tränat.

Idag ”bråkar” jag med företaget Puls & Träning – ett gym där Sonja tidigare tränat.

Jag skickade följande mail tillsammans med Sonjas personuppgifter:

Hej!

Först vill jag berätta att jag är efterlevande make till Sonja Cygnel som haft dagkort hos er. Sonja lever inte idag.

Normalt har ni dragit Sonjas kostnad med autogiro, men idag fick Sonja en fysisk räkning där ni poängterar att ni inte inte har kontouppgifter för autogiro och ber att få sådana för att Sonja skall slippa påminnelseavgifter.

Att ni inte har kontouppgifter beror på att jag, efter det att bouppteckning blivit klar, avslutat Sonjas konton.

Autogiro är ofta dåligt. Kunden har bättre kontroll över vilka kostnader han/hon belastas med om fysiska räkningar används. Sonjas fall är ett typfall för detta.

Sonja tränade tidigare hos er, men har det senaste året varit sängliggande med dropp. Den 5 mars i år dog hon. Hon har sedan länge inte haft en tanke på att kunna träna, men har på grund av sin cancersjukdom inte orkat tänka på att avsluta tjänsten hos er. Er fakturering har tickat på över ett år utan att hon haft en rimlig chans att avsluta det.

Många företag blir automatiskt informerade om att kunder dör, men tydligen inte ni.

Det vore snyggt av er om ni återbetalade det ni dragit från Sonjas konto det senaste året.

Kategorier:Annat
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

