Hem > Annat > Väntetid på badrum… Hur vill jag inreda det?

Väntetid på badrum… Hur vill jag inreda det?

Idag ringde jag Järfälla badrumsrenovering för att starta upp renoveringen av mitt badrum i lägenheten. Väntetiden blir lång. Arbetet kommer inte starta upp förrän i september, men i juni kommer dom hit och ger kostnadsförslag.

Naturligtvis skulle jag kunna leta upp en annan firma som kan göra jobbet snabbare, men jag avstår från det. Jag vet att denna firman jobbat mycket i vår förening och att dom anlitas av föreningen för olika jobb. Det känns tryggt.

Naturligtvis funderar jag en hel del på hur jag vill ha det i mitt lilla badrum, som bara är 2×2 meter.

Badkar skall bort. Där skall finnas handfat, toalett och en duschhörna som avskiljs med en enkel glasvägg. Jag vill inte ha någon kabin. Dels för att det är fult, och dels för att det är svårare att hålla rent.

Väggar och golv skall kaklas och klinkras helt. Jag vill också sänka taket lite och montera 9 LED-spotlights jämnt fördelade (3 x 3) i taket.

Lite länkar som visar hur jag tänker:
Jag har god tid på mig att ändra mig, men jag tror ni känner igen min förkärlek för enkel och ren design 😉

Handfat Arctic från Gustavsberg

WC Arctic från Gustavsberg

Kran Garda från FM Mattsson

Duschpaket Garda från FM Mattsson

Välvd, svängbar duschvägg

Plattor till vägg och golv Grått blir konsekvent eftersom övriga lägenheten har grå väggar.
– Marte Antracite 30×60 till en vägg och golv
– Marte Grå 30×60 till resterande tre väggar

Kategorier:Annat
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

