Hem > Island > Fotoutrustning som jag tar med mig till Island

Fotoutrustning som jag tar med mig till Island

Förr om åren har jag tagit med mig allt jag äger i fotoutrustning. Detta för att kunna hantera det som dyker upp. Så blir det inte nu. Nu är jag inriktad på att göra viss typ av bilder, och fokuserar på det.

Under årets resa inriktar jag mig på att göra vackra landskapsbilder i vulkaniska miljöer, och jag vill använda min högupplösta D800 för detta.

Till landskapen behöver jag två gluggar:
Nikons 14-24/2,8
Nikons 24-70/2,8

Övriga gluggar, 105/2,8 Micro, 70-200/2,8 och 300/2,8 får stanna hemma. Dom kan inte hjälpa mig i det jag vill göra denna resa.

Stativ, D800, 14-24/2,8 och 24-70/2,8 är allt jag behöver. Det blir lättviktigt och bra.

Kategorier:Island
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

