Hem > Annat > Nu ställer jag bankerna mot varandra

Nu ställer jag bankerna mot varandra

Efter det att jag ärvt från Sonja, och sålt hennes hus har jag ett kapital som jag vill förvalta så bra som möjligt.

Sonja hade sina pengar i Handelsbanken, jag har använt Swedbank.

Jag har nu bokat in möten med båda bankerna för att låta dom berätta för mig hur dom kan förvalta mina pengar.

Nu är jag i och för sig, generellt sett, skeptisk till storbanker. Jag hittar säkert andra sätt att placera en del av pengarna.

Det finns nischbanker… Guld är billigt nu…

Kategorier:Annat
  1. Peter Höglund
    01 juni 2013 kl. 23:38

    Kolla in de internetbanker som också har samma insättningsgarantier som de traditionella bankerna. Där får du en ränta som vida överstiger vad de ”gamla vanliga” bankerna erbjuder. Använder själv 7day.
    Mvh
    Peter Höglund

  2. Daniel
    02 juni 2013 kl. 00:25

    Tycker du ska ta ett möte med Länsförsäkringar Bank, dom har ju toppat listorna över Sveriges mest nöjda privatkunder. Har dom själv och är mer än nöjd!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

