Hem > Island > Preliminär packlista inför Islandsresan

Preliminär packlista inför Islandsresan

Saker skrivna i kursiv stil är packade. Saker i fet stil köper jag när jag landat i Keflavik. En bra minneslista för mig



Tält,
Sovsäck
Liggunderlag

Trangiakök, tändare
gasol
Bröd, Smör, Pålägg
Frystorkad REAL Turmat
Misosoppa
Vattenpåse
Neskaffe

7 Kalsonger
7 par Strumpor
7 T-tröjor
Underställ
Fleecetröja
Tvättmedel + plastpåse för tvätt av kläder
Ecco Sandaler
Gore-Tex Jacka (På vid resa)
Långbyxor (På vid resa)
Kängor (På vid resa)

Ficklampa
Fällkniv
Första hjälpen
Compeed skavsårsplåster
Savetter, Bliwtvål
tandkräm
Bestick, kåsa
Tandborste,
Snus

D800
14-24/2,8
24-70/2,8
Stativ
Fjärrutlösare
ND-filter
Avtonat gråfilter
Minneskort
MacBook Air
USB-disk
Batteriladdare
DC/AC-omvandlare 12V – 230V för laddning av batterier i bilen.
Kikare

Kategorier:Island
  1. 02 juni 2013 kl. 13:42

    Härligt! Lite som Abisko! Vore jag inte nyopererad och fattig skulle jag göra samma sak… Just ja… Har små barn också!

  2. 02 juni 2013 kl. 14:15

    Ja, Abisko var fint 🙂

    Jag har inte varit på Island sedan 2008, då tillsammans med Sonja. Nu vill jag dit för att minnas, fundera och reflektera över det som hänt. Det blir trevligt och en hjälp för mig att gå vidare i höst.

  3. 03 juni 2013 kl. 21:08

    Jag börjar successivt markera i kursiv stil vad jag packat. En bra minneslista för mig.

    Idag köpte jag ett första-hjälpen-kit från Cederoth på apoteket. Ett bra kit för att kunna tvätta och bandagera sår om jag gör mig illa.

  4. 03 juni 2013 kl. 22:49

    Jag lägger till Misosoppa på min lista. Det är lätt att ta med sig, och gott att dricka på kvällen i tältet,

  5. 09 juni 2013 kl. 13:07

    Nu skall jag bara köpa/låna ett kolfiberstativ och hitta en påse för vatten. Sen är jag beredd att åka vilken dag som helst.

  6. 09 juni 2013 kl. 13:30

    Jag beställde just denna vattenbehållare från Naturkompaniet. Behållaren kan monteras på eller i ryggsäcken.

    http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=71811

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

