Hem > Island > REAL Turmat

REAL Turmat

När det gäller frystorkad mat finns det en norsk sort som absolut bäst. REAL Turmat. Dom är inte billiga, men bäst!

Jag har nu hittat en kedja, Linsay, på Island som säljer denna mat.

I kväll mailar jag med dom för att få deras exakta adress och öppettider. Om jag förvissar mig om att dom och maten finns tillgängliga när jag landar på Island slipper jag checka in 14 påsar torrmat på flyget 😉

kebabgryte_web

Kategorier:Island
  1. 04 juni 2013 kl. 21:53

    Idag fick jag svar från Lindsay.

    ”Dear Janne, our adress are „ Klettagardar 23 104 Reykjavík „ and our store are open from 8.00 to 17.00 the Monday 8th. july. Please be welcome !

    Best regards
    Gudmundur”

    Jag landar på Island kl 09.10 och hinner gott och väl inhandla både frystorkad mat och gasol innan jag försvinner ut bland inlandets lavafält 😉

  2. 05 juni 2013 kl. 09:25

    Ja, det är det helt klart bästa märket, smakar som vanlig lagad mat, speciellt grytorna med ris till som jag har använt mycket av genom åren. Dessutom kan man äta direkt i påsen, så man behöver inte ha med talrik ifall man behöver spara på vikten.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

