Hem > Annat > Nu byggs Sonjas hus om

Nu byggs Sonjas hus om

Idag har jag haft ärenden i Täby. Bland annat köpte jag en omvandlare 12V till 230V på Clas Ohlsson. Med den kan jag ladda kamerabatterier, dator och telefon i bilen på Island.

När jag ändå var i Täby åkte jag förbi Vallentuna och snackade med mina gamla grannar och min husköpare. Min bästa granne gav mig en Whiskyflaska som betalning för två cyklar. Köparen av Sonjas hus har redan gjort om badrummet och brutit upp parketten för att lägga in nytt. Jag tycker det är kul att jag hittat en engagerad köpare som uppskattar huset, men jag avstod från att gå in och se hur det ser ut nu.

Jag åkte också förbi ASiH, och snackade med sjuksköterskorna som vårdade Sonja till hennes bortgång. Mina tankar när jag tre gånger efter Sonjas bortgång träffat dom är att dom är underbara människor som uppskattar att jag kommer dit. Dom finns alltid där och peppar. Jag uppfattar också att dom imponeras av hur jag hanterar min situation. Jag mår bra, jag har hanterat allt praktiskt, men är fullt medveten om att jag kan få bakslag av sorg eller depression senare.

Jag tänker i Sonjas anda. Jag oroar mig inte för den framtid jag inte vet något om. Jag löser mina problem när dom väl finns där.

Kategorier:Annat
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

