Hem > Annat > Idag blir det ett gott betyg till Swedbank

Idag blir det ett gott betyg till Swedbank

Jag hade ett samtal med Swedbanks telefonbank från kl 18.00. Jag vill ge kvinnan jag talade med en eloge för att hon engagerade sig helt i vad jag vill åstadkomma. Eftersom hon snabbt lyssnade in att jag inte ville riskera pengar, utan förvalta dom på ett bra sätt fram till den dagen jag går i pension riktade hon in sin rådgivning helt kring detta.

Vi pratade säkra räntefonder, fasträntekonton och blandfonder med ett litet inslag av aktieplaceringar. Ett mycket bra samtal.

På onsdag träffar jag Handelsbanken.

Jag sneglar även på Svea Direkt. Genom att låsa pengar ett år på deras kapitalkonto får man idag 2,65% ränta med full bankgaranti. Utan bindning får man på deras sparkonto 2,35%. Vilken storbank bräcker det utan alltför stort risktagande?

Kategorier:Annat
  1. 14 juni 2013 kl. 21:29

    hade du kollat länsförsäkringar?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

