Hem > Island > Idag införskaffade jag stativet

Idag införskaffade jag stativet

I dag köpte jag det lilla kolfiberstativet från Sirui som väger blott 1,1 kg. Det är inte det statigaste stativet på marknaden, men vid vandring är det värdefullt på grund av sin låga vikt och sin lilla storlek ihopfällt.

Jag köpte också ett par Ecco-sandaler. Sist jag var på Island hade jag kängorna på mig all min vakna tid. Det mådde inte mina fötter bra av. I år kommer jag därför använda sandaler när det funkar. Sandaler är också bra om jag skall gå genom vatten.

Kategorier:Island
  1. 16 juni 2013 kl. 14:12

    Tips: Jag har ju ett ganska lätt stativ, just för att jag inte orkar bära ett tungt på mina 159 cm och dålig rygg. I mittpinnen har jag fäst en kabinhake och sedan är det enkelt att ta en plastpåse eller annan medhavd säck, fylla dem med sten eller sand och kroka fast i kabinhaken och vips står stativet stadigare utan att jag behöver bära.

    • 16 juni 2013 kl. 15:37

      Krok under mittpinnen är bra. Det stativ jag skaffade är också försett med en sådan.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

