Hem > Island > Nu har jag koll på packningen

Nu har jag koll på packningen

I kväll har jag provpackat allt som skall med till Island. Jag ser inga problem. Jag kommer ha två bagage. En ryggsäck som jag checkar in och en liten fotoväska som jag tar som handbagage.

bild

Överstrukna saker är packade. Saker i fet stil köper jag när jag landat i Keflavik.

Tält,
Sovsäck
Liggunderlag

Trangiakök, tändare
Gasol
Bröd, Smör, Pålägg
Frystorkad REAL Turmat
Misosoppa
Vattenpåse
Neskaffe
Bestick, kåsa

5 Kalsonger
5 par Strumpor
5 T-tröjor
Underställ
Tvättmedel + plastpåse för tvätt av kläder
Ecco Sandaler
Gore-Tex Jacka (På vid resa)
Fleecetröja (På vid resa)
Långbyxor (På vid resa)
Kängor (På vid resa)

Ficklampa
Fällkniv
Första hjälpen
Compeed skavsårsplåster
Savetter, Bliwtvål
Tandkräm
Handduk
Toalettpapper
Tandborste
Snus

D800
14-24/2,8
24-70/2,8
Stativ
Fjärrutlösare
ND-filter
Avtonat gråfilter
Minneskort
MacBook Air
USB-disk
Batteriladdare
DC/AC-omvandlare 12V – 230V för laddning av batterier i bilen.
Kikare
Fysisk karta
Kompass

Kategorier:Island
  1. 16 juni 2013 kl. 14:13

    När åker du? Ha en skön semester! Ser fram emot att få beskåda fina bilder sen förstås.

  2. Steffe
    16 juni 2013 kl. 19:33

    Hej Janne!
    Jag följer din blogg med stort intresse och önskar dig en välbehövlig semester och trevlig resa!
    Ser fram mot att få se bilder! 🙂

    Steffe

    • 16 juni 2013 kl. 19:39

      Efter en jobbig tid, då jag av förståeliga skäl inte haft tid eller lust att fotografera ser jag nu fram mot denna Islandsresa.

      På Island kommer jag till en del, i skön ensamhet, kunna tänka kring, och bearbeta vad jag och Sonja varit med om. Jag kommer långt ifrån kunna bearbeta detta färdigt tills jag kommer hem, men jag kommer att vara en bit in i den process jag oundvikligen skall gå igenom.

      På Island kommer jag med stöd av Sonja, som alltid finns vid min sida, göra underbara bilder.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

