Hem > Island > Situationsanpassning

Situationsanpassning

Det finns många situationer som kan få mig att avstå från att gå upp på Hekla. Det faktum att jag vandrar själv innebär att jag skall avstå från varje risk som jag inte kan hantera ensam. Om terrängen blir för svår backar jag. Jag kommer inte vandra på en eventuellt snöklädd topp. Jag kommer inte vandra vidare om jag blir så trött att jag inte är säker på att orka vandra tillbaka till tältet.

Jag kollade webbkameran som visar Hekla idag. I den dimman som råder nu är det uteslutet att vandra på grund av svårigheten att orientera, och se faror, i terrängen.

Jag har dock god tid på mig, så jag kan ligga i mitt tält och vänta in bra väder.

Sonja, som jag har med mig, och jag kommer i samråd finna bra lösningar och beslut.

Kategorier:Island
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

