Hem > Annat > Den tveksamme frisören

Den tveksamme frisören

De senaste tre månaderna har mitt hår fått växa ut utan att jag brytt mig så mycket om det. När jag nu skall leva friluftsliv i två veckor inser jag att det är väldigt praktiskt om håret är så kort som möjligt eftersom det inte kräver tvätt lika ofta som ett längre hår. Då jag dessutom lärt mig trivas i inget eller väldigt kort hår gick jag idag till frisören.

– Jag skall ge dig ett lätt jobb, sa jag. Skala av allt till 2 mm
– Va, är du säker? Det är en stor förändring att ta bort allt detta hår och bara spara 2 mm. Får jag föreslå 5mm?
– Jag har haft kort tidigare och vet vad jag gör. Skala till 2mm
– Ok, sa han tveksamt och började skala av. Det tog max 5 minuter tills han var klar.
– Är du nöjd, frågade han tveksamt?
– Perfekt! sa jag, och behövde bara betala halva priset eftersom det var ett snabbt jobb för honom 🙂

Kategorier:Annat
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

