Hem > Annat, Island > Sonja är nu begravd på Island

Sonja är nu begravd på Island

Jag har nu begravt det kort på Sonja som stod på hennes kista i Islands lavafält. Jag valde en plats på en liten höjd, där Sonja känner sig väl hemma. Jag byggde en enkel stenformation av lavasten och satte dit ett värmeljus.

Runtom hennes gravplats står några lavaspädingar och håller vakt 😉

Jag har antecknat de exakta koordinaterna till platsen.

grav4

grav2

grav1

grav3

Kategorier:Annat, Island
  1. 29 juni 2013 kl. 19:51

    Där ligger hon väl fint!!

  2. 03 juli 2013 kl. 18:32

    Så fint. Tror hon gillar detta.

    Ser på dina bilder och har läst bloggen ända till dina funderingar om jobb. Tänker ju själv i liknande banor, men ett helt annat land. Men visst är det kul att ha sådana funderingar!

  3. 03 juli 2013 kl. 20:08

    Funderingar är kul, men för min del är det väldigt långt till några konkreta planer.

  4. 30 juli 2013 kl. 10:19

    Inte varit här på länge, så jag har läst ”ikapp” mig på alla texter och beundrat det magnifika Isländska landskapet. Kom hit ”ned” på bloggen och läste din text och tillsamman med bilderna gjorde mig mycket rörd och lite vemodig.
    Mycket fint gjort, och som du skriver kommer hon nog att trivas på den platsen. Då jag förstod på hennes blogg att hon ville återkomma till Island. Och nu har hon en fin liten plats och minneslund mitt i det storslagna och eviga Isländska landskapet.
    Ha de Gott Janne!

    /Christer K

  1. 03 juli 2013 kl. 20:55

Kommentera

