Hem > Island > Vandringen upp på Hekla kanske närmar sig

Vandringen upp på Hekla kanske närmar sig

Under veckan på Island har jag tidigare gjort ett försök att nå Heklas trailhead (en vandringsleds startpunkt) med bil. Jag gav upp efter att ha åkt hälften av den sista sämsta vägen genom lavafälten.

Idag gjorde jag ett nytt försök och lyckades faktiskt ta mig fram till trailhead. Härifrån har man 3-4 timmars vandring upp till högsta toppen. Man vandrar från c:a 700 m höjd upp till 1491 m.

Jag försökte inte gå upp idag efter som klockan var eftermiddag. Dessutom dolde moln Heklas topp, så det hade ändå inte varit någon spännande utsikt.

Nu är jag så förberedd jag kan vara. Om vädret är bra i morgon kanske jag inte kan motstå att göra ett försök… Jag kanske vandrar en bit för att känna hur det känns… Morgondagen får utvisa hur det blir.

Jag befinner mig nu i Leirubakki, vi kan kalla det Hekla Centret. Här finns all information om Hekla.

Se i tidigare inlägg hur man når toppen

Kategorier:Island
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

