Hem > Fotofrågor > Fotofråga om vidvinkelzoom

Fotofråga om vidvinkelzoom

Hej på dej.
Jag går i köptankar och funderar på 2 objektiv där jag har svårt att välja.
Kan de vara värt 5000:00 kr att ta 14-24/2.8 istället för 16-35/4,0 för en glad amatör ?
Va tycker Du ? Jag har en D 700.



Det är alltid väldigt svårt att svara på denna typen av frågor eftersom den personliga ekonomin är en viktig faktor som spelar in.

Personligen skulle jag, och har, valt 14-24/2.8. Den har en vidare vidvinkel som jag gillar i landskapsbilder, den har bättre ljusstyrka och den distorderar mindre.

Kolla min jämförelse här

Kategorier:Fotofrågor
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

