Hem > Fotofrågor > Fotofråga om Fuji Finepix F200EXR

Fotofråga om Fuji Finepix F200EXR

Hej! Vet inte om du är kunnig på detta men hoppas på det bästa!
Har en Finepix f200exr hemma och har tidigare haft en systemkamera nikon d5000 som jag alltid fotat med. Nu är systemkameran såld pga att jag inte fotar lika mycket längre och vill ha något mindre.

Tyvärr funderar jag på om jag kanske blivit ”förblindad”av att alltid haft en systemkamera och att det är drf jag tycker att vår finepix är dålig? Jag funderar på en ixus 240 eller coolpix 9500 men är det värt det? Är finepixen bra för att vara en systemkamera?

Frågan är alltså: Är finepixen bra eller är det dags att uppgradera sig? Jag har som sagt inte rört en digitalkamera på 4 år, så vet inte vad som är bra eller dåligt längre…

Tack på förhand!


Din Fuji Finepix är inte en systemkamera eftersom du inte kan byta optik eller koppla på andra tillbehör. Den är en kompaktkamera.

De andra kompaktkamerorna du nämner, Canons IXUS och Nikons Coolpix 9500, har jag inte testat och jämfört bildkvalitetsmässigt.

Generellt är det svårt, faktiskt omöjligt, för mig att svara på frågor av typen ”vilken kamera är bäst” eller ”vilken kamera skall jag välja”. Allt är ju personligt och vi har alla olika ambitioner och mål.

Det jag objektivt kan säga är att systemkameror, oavsett märke, ger bättre bilkvalité än kompakta kameror, därför skulle jag, i din situatin, välja en instegsmodell i systemkameravärlden från någon fabrikant.

Kategorier:Fotofrågor
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

