Hem > Annat > I höst erbjuder jag märkesoberoende fotokurser i min egen regi

I höst erbjuder jag märkesoberoende fotokurser i min egen regi

Sedan 2008 har jag arbetat inom Nikon School och genomfört nära 200 kurser. Nu tar jag steget till märkesoberoende kurser.

02-Kreativiteten

Under hösten erbjuder jag teoretiska och praktiska märkesoberoende fotokurser för mindre grupper (max 10 personer).

Detta innebär inte att jag slutar arbeta med Nikon School. Jag kommer köra Nikons kurser och mina egna kurser parallellt 🙂

Jag erbjuder två typer av kurser.

Grundläggande fototeknik – Heldag söndag
Kursen riktar sig till dig som just köpt din första systemkamera (oavsett fabrikat) och vill förstå hur du kan utnyttja din kamera.

10.00-12.00 Teoretisk genomgång av fototeknik och systemkamerans funktioner

12.00-12.30 Lunch – Jag bjuder på matiga mackor och dricka.

12.30-14.30 Övningsuppgifter med praktisk fotografering

14.30-16.00 Genomgång av övningsuppgifterna. Vi diskuterar kring de bilder ni skapat.

Kursen genomförs i Metanoovas vackra lokaler på Götgatan 11 i Stockholm, nära Slussen.

Naturfotografi – Heldag söndag + en vardagskväll
Söndag 10.00 – så länge ni vill. Vi fotograferar tillsammans på en spännande plats.
Jag bistår kontinuerligt med hjälp, råd och tips.

Vardag 18.00 – 21.00 Bildgenomgång. Vi diskuterar kring de bilder vi gjort.

Bildgenomgången genomförs i Metanoovas vackra lokaler på Götgatan 11 i Stockholm, nära Slussen.



Jag återkommer söndag den 18 augusti med konkreta kursdatum.

Planen är att jag börjar försiktigt med en kurs ”Grundläggande fototeknik” under september, och en kurs ”Naturfotografi” i oktober.

kök

Kategorier:Annat
  1. 13 augusti 2013 kl. 19:55

    Jag återkommer söndag den 18 augusti med konkreta kursdatum.

    Planen är att jag börjar försiktigt med en kurs ”Grundläggande fototeknik” under september, och en ”Naturfotokurs” i oktober.

    • 14 augusti 2013 kl. 23:31

      Jag har nu valt ut de demokameror jag behöver lära mig och ha tillgång till, förutom de Nikonkameror som jag redan har…

      Canon 60D, Sony A65, Pentax K-500

      Jag köper in, och lär in mig på dessa kameror omgående, för att jag skall kunna dom inför första kursstarten.

  2. 17 augusti 2013 kl. 19:30

    Förutom här på bloggen kommer jag informera om mina kurser på denna webplats

    http://www.systemkamerakurs.se

  1. 16 augusti 2013 kl. 20:41

Kommentera

