Hem > Sonjas rabatt > Redan nu i helgen har jag flyttat Sonjas rabatter

Redan nu i helgen har jag flyttat Sonjas rabatter

01-4683

Igår grävde jag upp en rabatt i vinkel. 2 + 2 meter här hemma i Järfälla. Den ligger så till att jag ser den från min lägenhets alla fönster.

Idag köpte jag några säckar av Hasselfors P-jord och blandade upp den befintliga jorden med, sen åkte jag ut till Vallentuna och grävde upp Sonjas rabatter. Jag lyckades fylla en halv blå IKEA-kasse med blandade lökar som nu ligger i en nyvattnad och nygjord rabatt. Det skall bli väldigt roligt att se om Sonja vill vinka till mig från den rabatten i vår.

I höst tror jag att jag, som Sonja alltid gjorde, häver på kodynga på rabatten.

Kategorier:Sonjas rabatt
  1. 11 augusti 2013 kl. 18:44

    Kvällens ihållande regn är alldeles lysande bra för min nya rabatt. Flytten av Sonjas lökväxter hade inte kunnat bli bättre 🙂

  2. 12 augusti 2013 kl. 14:43

    Morrn.
    Hon vinkar även om du inte skulle se det. Lycka till med (er) rabatt.
    Ha de bra.
    Hasse A Norge

  3. Heléne
    14 augusti 2013 kl. 07:36

    Det tror jag du kan lita på att hon kommer att göra!

  1. 14 september 2013 kl. 20:56
  2. 08 mars 2014 kl. 14:22

Kommentera

