Hem > Island > Jag kollar filmer på Skoda Yeti – Nästa gång tar jag min egen SUV till Island

Jag kollar filmer på Skoda Yeti – Nästa gång tar jag min egen SUV till Island

När jag nu beställt min egen lilla SUV känns det jobbigt att behöva vänta ända tills måndag eftermiddag innan jag får hämta den. Denna helg kommer känna jättelång. Så länge kollar jag filmer där Yeti kör off-road.

Nästa gång jag reser till Island är min plan att göra det med egen bil. Jag tar min egen Skoda Yeti till Island med båt från Hirtshals i Danmark till Seyðisfjörður på Island via Tórshavn på Färöarna. 🙂 Det blir både roligare och billigare än att flyga och hyra bil på Island. Dessutom kan jag ta med mig hur mycket fotoprylar som helst utan att tänka på flygets viktbegränsningar 🙂

Den känslan av oberoende gillar Sonja lika mycket som jag.

Här kör Suzuki Grand Vitara, den bil jag hyrt de senaste Islandsresorna, och Skoda Yeti, som jag nu köpt

Kategorier:Island
  1. 22 augusti 2013 kl. 21:56

    Så du har lyckats provköra en? När vi letade bil kontaktade sambon dem via hemsidan för att boka provkörningstid. Ett år senare har de fortfarande inte svarat…

  2. 22 augusti 2013 kl. 22:05

    Jag provkörde och skrev köpeavtal i går.

    Jag ringde angående en specifik bil de hade till försäljning

    En 1,8 liters bensinare, 4×4 på 160 hk

    Den funkar både hemma och på Island 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

