Hem > Fototeknik > Min fråga till dig som kan Pentax – Var är Pentax fokuspunkter?

Min fråga till dig som kan Pentax – Var är Pentax fokuspunkter?

Jag utforskade idag Pentax K-500. Jag lekte med autofokusinställningar.

När jag väljer att använda en valbar fokuspunkt kan jag se på LCD-displayen vilken punkt jag valt, men jag har aldrig lyckats se fokuspunkterna i sökaren.

Kan Pentax K-500 visa fokuspunkter, och vald fokuspunkt, i sökaren?

Kategorier:Fototeknik
  1. Oscar
    26 augusti 2013 kl. 10:34

    Fråga Pentax-gurun TH-56…..

    /Oscar

  2. 28 augusti 2013 kl. 12:42

    Jag har en pentax K-30. Ingen aning dock om kamerorna fungerar på samma sätt.

    När jag har aktiverat ”markera AF område” som innebär att man kan flytta runt fokuspunkten, kan jag se den som en röd punkt i sökaren om jag håller ner avtryckaren halvvägs, eller flyttar runt fokuspunkten med pilarna.

    Vet inte om det var till någon hjälp.

  3. 28 augusti 2013 kl. 23:01

    Jag tackar och forskar vidare.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

