Hem > Annat > Är du, liksom jag, trött på sladdar?

Är du, liksom jag, trött på sladdar?

Till min TV och Blueray-spelare har jag idag kopplat ljudet till ett tämligen billigt 5.1-system. 5 små högtalare plus en subwoofer. Det faktum att varje högtalare skall ha sina egna sladdar gör att mycket sladdar skall dras kors och tvärs genom rummet. Eftersom jag tycker sladdar är fula, beställde jag idag ett nytt system.

Jag beställde en s.k ”Soundbar” + en subwoofer. En Soundbar är i detta fallet en 93,5 cm lång och 12,5 cm bred högtalare som kan läggas framför TV´n, alternativt monteras på väggen. Jag valde en CineMate 1 SR från företaget Bose.

En soundbar skapar ett tredimensionellt ljud genom att fasvrida ljudsignalerna och ger upplevelsen att ljudet kommer från olika riktningar i rummet. Subwoofern ger ett basljud och styrs trådlöst från soundbarenheten.

Nu får jag ett bra ljud, och slipper många sladdar och högtalare. Detta helt i linje med min ambition att skapa en minimalistisk, ren och enkel inredning i mitt hem.

Leveransen sker under kommande vecka.

685x555_01

bose

Kategorier:Annat
  1. Patrik
    09 september 2013 kl. 00:52

    Jag är själv intresserad av en liknande lösning eftersom jag inte har så höga ambitioner med mitt ljud till TV’n och vill icke ha gigantiska högtalare. Om du har tid, lämna gärna en recension när du använt systemet ett tag.
    Hälsn. Patrik

  2. Krister Jakobsson
    09 september 2013 kl. 06:07

    Inga billiga grejer precis. . . .återkom gärna med recension efter leverans och installation.

  3. 09 september 2013 kl. 15:11

    Jag återkommer så fort jag hunnit testa lite.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

