Hem > Annat > Idag har Sonja och jag umgåtts – och hon hälsar redan med sina fina blomknoppar!

Idag har Sonja och jag umgåtts – och hon hälsar redan med sina fina blomknoppar!

Ungefär varannan helg tar jag en tripp till Vallentuna. Så gjorde jag idag.

Först åkte jag till Vallentuna kyrka där jag tände ett ljus för Sonja. Jag skrev också, min vana trogen, några ord i en bok som finns där.

Därefter gick jag ner till den fantastiskt vackra minneslunden. Jag trivs att sitta där, och jag grät en skvätt.

Efter kyrkobesöket åkte jag upp till Kantarellvägen där Sonja bodde. Jag tycker om att träffa grannarna där. Idag höll en av grannarna på att lägga nytt golv, så jag hjälpte till att lägga lite click-golv. Det kändes skönt.

På hösten langade Sonja alltid ut kogödsel på sina rabatter. Självklart skall jag göra likadant när jag nu flyttat hennes blomsterlökar till Järfälla. På vägen hem passerade jag därför butiken ”Plantagen” och köpte just kogödsel.

Tro det eller ej, men Sonja är fortfarande alert. Redan nu, några veckor efter att jag satt ner hennes lökar i en ny rabatt hälsar hon till mig genom att skicka upp några knoppar. Redan i september! 🙂

Bilden visar Sonjas blommor sommaren 2011. Lika vackra hoppas jag dom blir här hemma hos mig sommaren 2014.

01-4683

Kategorier:Annat
  1. Inger Linde
    15 september 2013 kl. 08:00

    Fantastiskt! Kram

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

