Hem > Annat > Nu är det dags för mig att magnetröntgas

Nu är det dags för mig att magnetröntgas

Magnetröntgen innebär att man ligger på ett bord som körs in i en tunnel som fylls av magnetfält. Magnetfälten ger möjlighet för datorer att skapa en väldigt detaljerad bild av hur kroppen ser ut inuti. Maskinen alstrar massor av ljud. Den tjongar och dundrar.

Jag har aldrig utsatts för detta själv, men vet exakt hur det går till eftersom jag massor av gånger följde min Sonja till just denna typ av röntgenundersökningar.

Den 14 oktober är det dags för mig att göra samma sak som Sonja gjorde många gånger. Inte för att jag sannolikt har cancer, som min Sonja hade, utan för att jag har haft värk i nacken i 6 veckor. Nu skall man utreda orsaken.

Kategorier:Annat
  1. Anders Molin
    18 september 2013 kl. 21:34

    Och inte får man röra sig, lycka till

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

