Hem > Annat > Sonja ger bevisligen inte upp

Sonja ger bevisligen inte upp

Jag har tidigare skrivit om den lilla knoppen som redan nu kommit upp i min rabatt. Knoppen kom upp efter det att jag för ett par veckor sedan flyttade Sonjas rabatter hit till Järfälla.

Varje dag noterar jag hur knoppen växer mer och mer. Jag börjar ana att knoppen är Sonja själv som vill vara med i mitt liv.

Nu ser jag fram mot era förslag på vad denna knopp kommer att bli för blomma när den slår ut – i september 🙂

Bilden är gjord med Nikon 1 J2
knopp3

Kategorier:Annat
  1. 17 september 2013 kl. 20:43

    Jag tror nog att det är en krokus som fått vårkänning.

    • 17 september 2013 kl. 20:53

      Du har säkert rätt. Krokusar är fina blommor. Inte lika fina som Sonja, men nära på 🙂

  2. Hans
    18 september 2013 kl. 06:10

    Tidlösa (Colchicum autumnale L.)

  3. Rosie Mossberg
    18 september 2013 kl. 10:40

    Jag tror att det är en Tidlösa. De blommar under hösten.

  4. 18 september 2013 kl. 11:55

    Tackar! Jag googlade på tidlösa och inser att det ser rätt ut. Jag minns också att Sonja nämnde det namnet någon gång.

  5. 18 september 2013 kl. 19:48

    obs att de är rejält giftiga

  6. Anders Molin
    18 september 2013 kl. 21:37

    Tidlösa.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

