Hem > Fotokurser, Nikon, Nikon School > Fotolivet leker :)

Fotolivet leker :)

Just nu dyker det upp många möjligheter för mig att utöka mitt arbete med att utbilda och sprida engagemang för fotografi. Det är fantastiskt roligt. Jag tror ni kommer kunna se detta framöver.

På sikt kommer jag att behöva fundera på hur jag skall vikta tiden mellan mitt ordinarie arbete på Saab och mina fotojobb.

Om vi inte ses på mina egna kurser, Nikons kurser eller mina företagskurser ser det just nu ut som att vi kan ses i Nikons monter på Fotomässan i Stockholm den 22-24 november 🙂

  1. 21 september 2013 kl. 18:53

    En fråga: Jag är lite sugen på att köpa ett macro objektiv men hittade close up filter som tydligen ska fungera liknande tänkte fråga dig vad du anser om close up filter? Fungerar dom filtren eller är det mer värt att investera i ett macro objektiv?

    • 21 september 2013 kl. 20:37

      Optisk är makroobjektiv bättre. Med de s.k makrolinserna kommer du att få distorsioner i bilderna i form av t.ex kromatisk aberration. De syns i form av färgfel i konturer.

      Om du har en Nikonkamera kan du t.ex titta på AF-S DX Micro 40/2,8 som du kan köpa för runt 2.000 :-

      Den extra tusenlappen, gentemot makrolinser, tycker jag det är värt att lägga.

      • 23 september 2013 kl. 16:34

        Yes det är en Nikonkamera jag har. Antog att det nästan skulle vara bättre med ett riktigt objektiv. Tack för svaret 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

