Hem > Annat > Jag har kommit på en sak…

Jag har kommit på en sak…

Senaste tiden har jag, jämfört med för ett par månader sedan, inte skrivit lika mycket om Sonja. Nu har jag istället skrivit om foto och min bil 🙂

Det betyder inte att jag inte tänker på henne, men det betyder att sorgen inte dominerar mitt liv längre. Det är bra! Jag tror att årets Islandsresa blev en brytpunkt.

Undantaget är de senaste nätterna, då jag haft en del läskiga mardrömmar som handlat om Sonjas dödsögonblick! Riktigt otäckt! I verkligheten var dödsögonblicket stillsamt och lungt.

Jag oroar mig dock inte för drömmarna eftersom jag antar att det är kroppens eget sätt att hjälpa mig att bearbeta det jag upplevt.

Kategorier:Annat
  1. 25 september 2013 kl. 18:45

    Skönt att höra att det går framåt.. det måste ju göra det vare sig man vill eller inte.

    Tänkte bara tala om att jag tipsade en kollega om dina privatkurser idag. Hon har en dotter som fyller 13 och önskar sig kamera och kurs! Finns kanske inte så många kurser som riktar sig till 13-åringar men jag kom att tänka på dig och ditt nystartade initiativ!

    Kram på dig!

    • 25 september 2013 kl. 18:58

      Ja, det går framåt, och jag jobbar på att det skall fortsätta så. Jag, och inte minst Sonja, vill att det ska gå framåt och att jag skall må bra 🙂

      På mina egna kurser är alla välkomna oavsett ålder. Jag gillar att sprida kunskap och entusiasm till både barn och äldre. Tack för att du tänkte på mig.

  2. Anita
    28 september 2013 kl. 10:54

    Hej Janne, det var ett tag sedan som jag var inne hos dig för att se hur du har det. Så skönt att det går framåt och att du har att göra med arbete och många kurser. Jag själv är i chocktillstånd sedan igår då min mamma helt överraskat gick bort i sömnen. Detta var helt oväntat. Jag hade berättat för henne om Sonja och hon frågade alltid hur det var med henne och hon blev också ledsen när hon fick veta. Känner en mycket tom känsla nu eftersom vi hade planerat att göra saker i helgen.

    • 29 september 2013 kl. 15:34

      Jag beklagar detta! Jag tror dock att du kommer att ta dig genom detta. Kanske har du stöttning från andra släktingar.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

