Hem > Naturfoto, Naturfotografi > Jag börjar tänka om angående min fotoresa 2014 – detta till förmån för Färöarna

Jag börjar tänka om angående min fotoresa 2014 – detta till förmån för Färöarna

Jag har gjort fotoresor till Island fyra gånger. 2005, 2007, 2008 och 2013. Min tanke har varit att åka dit även 2014, fast då med min egen kompakta SUV. Resan skulle jag då göra med båt från Hirtshals (Danmark) via Tórshavn (Färöarna) till Seyðisfjörður (Island). Med en sådan rutt väl planerad skulle jag kunna få 3 dygn på Färöarna innan jag reser vidare till Island.
Båtlinjen drivs av Smyril Lines

Fördelarna med en sådan resa är att båtresan är en upplevelse, jag får möjlighet att se Färöarna och att det är både roligare och billigare att köra egen bil på Island än att hyra en bil där. Båtresan är billigare än bilhyran på Island. En ytterligare fördel är att jag kan lasta bilen full med all min fotoutrustning utan merkostnad. Det är inte möjligt för mig att ta med allting på flyg.

Jag börjar dock tänka om. Jag har sett mycket av Island och kan den ön. Ju mer jag tänker blir jag mer och mer intresserad av Färöarna. Just nu lutar jag åt att nöja mig med Färöarna och tillbringa 2 veckor där. Det blir ett mervärde eftersom jag får större möjlighet att utforska för mig nya miljöer. Fortfarande åker jag dit med egen bil på Smyril Line.

Snart är det dags att boka, så snart måste jag bestämma mig.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

