Hem > Annat > Idag träffade jag andra människor som drabbats av att en närstående gått bort

Idag träffade jag andra människor som drabbats av att en närstående gått bort

Träffen ordnades av Vallentuna församling. Jag var till en början skeptisk till att delta i en sådan träff. Jag var orolig att träffa människor som var så sorgsna att det i värsta fall skulle ”dra ner” mig.

Det jag möttes av var fyra mycket positiva människor. En 40-årig kvinna, två 70-åriga kvinnor och en 70-årig man. Alla hade vi förlorat vår käresta, men alla såg vi framåt i livet.

Jag hade behållning av att lyssna på vad övriga hade att säga eftersom jag genom deras ord fick en bekräftelse på att mina tankar inför och efter Sonjas död till stora delar är desamma som andra upplever.

Jag kommer delta i fem ytterligare träffar med dessa personer eftersom jag känner att vi har så mycket gemensamt, och att vi förstår och sannolikt kan stötta varandra.

Kategorier:Annat
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

