Hem > Annat > Nästa helg, allhelgonahelgen, den 2-3 november, kommer jag att besöka tre kyrkor. Vallentuna, Orkesta och Täby

Nästa helg, allhelgonahelgen, den 2-3 november, kommer jag att besöka tre kyrkor. Vallentuna, Orkesta och Täby

Man kan tänka att det nu var länge sedan min Sonja gick bort… snart 8 månader…

Även om mycket vatten har hunnit rinna under mina broar. Även om jag har ordnat och fixat allt praktiskt. Även om jag fungerar normalt i det praktiska livet känns det för mig som att Sonja gick bort i går.

Att lösa praktiska saker är väldigt lätt. Att lösa det känslomässiga är en livsuppgift.

Lördag den 2 november klockan 18.00 genomförs en gudstjänst i Vallentuna kyrka där ljus tänds, och namn läses, efter de som gått bort i Vallentuna församlingen. Där ibland min Sonja. Jag kommer vara där och lyssna. Självklart besöker jag Sonja i hennes minneslund.

Söndag den 3 november kl 11.00 sker Allhelgonagudstjänst i Orkesta kyrka (även den i Vallentuna församling). Jag vill vara där för att höra och återträffa den präst, Johannes Söderqvist, som begravde min Sonja

Söndag den 3 november kl 16.00 sker en minnesgudstjänst i Täby kyrka för de som avlidit under vård av ASiH/Täby,Vallentuna under året. Jag vill vara där och återträffa några av de sjuksköterskor som vårdade min Sonja.

Kategorier:Annat
  1. Johan
    02 november 2013 kl. 22:08

    Har gått igenom samma procedur som som idag. Namngivnig och vackra psalmer/sånger. Jag är fascinerad av att man orkar… Det praktiska flyter på men hur hanterar man det känslomässiga? Du träffar verkligen huvudet på spiken med din kommentar att man ordnar allt praktiska men den man saknar känns som miste igår. Tiden ska läka såren heter det och det hoppas jag stämmer, för hur hanterar man denna enorma saknad….?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

