Hem > Annat > Högt tryck och bra musik i Vallentuna kyrka på Alla Helgons Dag

Högt tryck och bra musik i Vallentuna kyrka på Alla Helgons Dag

Idag åkte jag till Vallentuna kyrka. Jag gick ner till Sonjas minneslund som jag brukar. Hela kyrkogården, och minneslunden i synnerhet, var otroligt vacker med alla ljus. Självklart tände jag ett ljus för min Sonja.

Sedan gick jag in i kyrkan för att vara med på minnesgudstjänsten över de som gått bort i Vallentuna under det senaste året. Självklart tände jag ett ljus för Sonja även inne i kyrkan. Under minnesgudstjänsten var kyrkan knökfull, och det spelades underbar musik i form av Brahms Requiem (dödsmässa). Namnen på alla som gått bort under året lästes upp månad för månad i takt med att 12 ljus tändes. Allt var väldigt vackert. Jag trivdes, och jag grät.

1

2

Kategorier:Annat
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

