Hem > Fotofrågor > Fotofråga om ett extra objektiv

Fotofråga om ett extra objektiv

Hej Janne!

Tack för en inspirerande kurs på Nikon School den 6 oktober! För min del var det andra gången jag gick kursen och jag har lärt mig mer och mer för varje gång.

Jag har en Nikon D5200 med ett 18-105 objektiv och fotograferar mycket natur, familjen samt mina hundar i olika miljöer. Om jag skulle komplettera med något ytterligare objektiv, vilket/vilka skulle du då rekommendera mig?

Hälsningar
Agneta



Hej och tack för frågan!

För mig är det väldigt svårt att svara på din fråga eftersom jag inte riktigt vet vad du är ute efter.

Om du vill kunna fotografera på långa avstånd är mitt tips mer tele. Kanske i form av Nikkor AF-S DX 55-200/4-5,6G ED VR för ungefär 2.500:-

Om du vill kunna fotografera inomhus utan blixt, och på så sätt få ett mer naturligt ljus är mitt tips Nikkor AF-S DX 35/1,8G för ungefär 1.800:-

Om du vill fotografera närbilder i naturen blir mitt tips Nikkor AF-S DX 40/2,8G ED Micro Nikkor för ungefär 2.000:-

Ha det gott/
Janne

Kategorier:Fotofrågor
  1. 05 november 2013 kl. 06:46

    Hej igen!
    Tack för ditt svar! Dina förslag skulle nog passa mig alla tre, jag får fundera på vad jag vill prioritera.
    Hälsningar Agneta

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

