Hem > fotomässa, Nikon > Ytterligare en rolig dag på mässan… med min egen säljstil…

Ytterligare en rolig dag på mässan… med min egen säljstil…

Jag har mött väldigt många underbara människor som gillar fotografi.

Naturligtvis är min uppgift i Nikons monter att marknadsföra Nikons produkter. Jag tror jag lyckas med det, men på mitt eget sätt…

Jag brinner för att sprida kunskap om fotografi. När jag står bakom disken hamnar jag därför ofta i situationer där jag håller små ”föreläsningar” där jag visar och berättar.

En fråga från en kund kan leda till en 5-10 minuters ”kurs” som fler stannar kvar och lyssnar på.

Detta ger att jag har kul och att kunderna får fotokunskap och blir nyfikna på att testa några av Nikons hus, gluggar eller blixtar. Därefter kommer frågor om pris och var produkterna kan köpas.

Jag är trygg i min egen säljstil, där kunden väljer själv utifrån den kunskap jag förmedlat.

I morgon är sista dagen denna mässa. Väl mött då!

Kategorier:fotomässa, Nikon
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

